Mercedes 115 Rajdy, zloty...
  


SZANOWNI PAŃSTWO!

Założeniem tej strony, wbrew temu co sugerowałby tytuł nie jest poszukiwanie groźnych przestępców, ale nieustające sprawdzanie wszelkich dostanych sygnałów dotyczących TRZECH, aktualnie najbardziej interesujących dla mnie tematów;

LIST GOŃCZY NR 1
- NIETYPOWE MODELE SYRENEK, PROTOTYPY I SAMORÓBKI

Przeglądając inne strony internetowe oraz stare czasopisma i gazety z lat połowy ubiegłego wieku można natrafić na fotki nietypowych syrenek, mikrusów czy innych "samoróbek". Czasami są to prototypy powstałe oficjalnie, czasami są dziełem rak rzemieślnika, któremu nie wystarczał siermiężny wygląd czy osiągi fabrycznej syrenki. M.in. na jednym z warszawskich złomowisk znajduje się czerwona "sportowa" hybryda syrenki z zastawą na innym jak wspominałem już resztki 104-ki laminatu. Przed kilkoma laty na Trasie Łazienkowskiej spotkałem "usportowioną" w latach myślę siedemdziesiątych (lub wcześniej) syrenkę. Na archiwalnych fotkach można znaleźć syrenę mikrobus, na zasadzie prototypów i rzemieślniczych - mniej lub bardziej udanych przeróbek - powstawały wersje kombi. I informacji o nich lub ich samych nieustannie poszukuję. Interesują mnie również egzemplarze modeli, których nie posiadam: 102, 103 i 104.

LIST GOŃCZY NR 2
- PEUGEOT 604

Wiem, że dla wielu ten model Peugeota jest zaprzeczeniem francuskiej finezji, wyczucia dobrego smaku i estetyki. Dla mnie natomiast jest brakującym ogniwem mojej skromnej kolekcji tych autek z "4-ką" w numerze modelu.

W Polsce nowych aut tego modelu nie sprzedawano, nawet za dewizy. Kilka lub kilkanaście egzemplarzy na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych sprowadzono na potrzeby rządu, w tym tzw. "pancerne". Jeździli nimi towarzysze z KC PZPR (takiej kiedyś partii - przewodniej siły narodu), m.in. tow. Henryk Jabłoński - Przewodniczący Rady Państwa. W późniejszym okresie "spychano" je na prowincję dla towarzyszy z komitetów wojewódzkich, później w ramach pauperyzacji sprzedawano mocno już wysłużone, zasłużonym pracownikom. Latem ub. roku natrafiłem w świętokrzyskim na egzemplarz z przebiegiem 545.000 km na liczniku.

Sądzę, iż kilkanaście egzemplarzy sprowadzono w ramach prywatnego importu, najczęściej z Francji, USA i Kanady. Nie cieszyły się one szczególnym zainteresowaniem kupujących ponieważ posiadały paliwożerne, o dużej pojemności silniki benzynowe. Niestety, egzemplarze na które dotychczas natrafiłem najczęściej znajdowały się w stanie nie nadającym się do odbudowy, a te które "odbudowali" ich posiadacze mało już niestety mają wspólnego z oryginalnym stanem fabrycznym. Stąd moje dalsze nieustające poszukiwania tego modelu…

Niespełnionym marzeniem każdego "zbieracza" peugeotów jest posiadanie modelu 504 Cabriolet lub Coupe. Niestety, do naszych czasów w Rzeczpospolitej zachowało się ich niezbyt wiele, a tych w stanie przynajmniej dobrym - prawie wcale. Gdyby się komuś, gdzieś, kiedyś obiło o uszy lub "po oczach" o jednym z modeli na zdjęciach (oczywiście za rozsądną cenę) to proszę o telefon lub list…

LIST GOŃCZY NR 3
- POSZUKIWANIE MIEJSCA DLA MOICH ZBIORÓW!!!

Ani się człowiek nie obejrzał jak z dwóch, trzech egzemplarzy zrobiło się już kilkanaście. I niestety - w dzisiejszych realiach - powstał nowy problem: gdzie to trzymać. Nie ukrywam, iż dzięki życzliwości znajomych, za stosunkowo niewielkie pieniądze - dosłownie i w przenośni - mam je poupychane w 2-3 miejscach. Niestety w realiach nowej europejskiej rzeczywistości i naprawdę trudnej sytuacji na rynku usług wydawniczych, którymi param się zawodowo - w chwili obecnej - pochłania to już miesięcznie dość znaczne sumy i zmusza do ciągłego poszukiwania oszczędności.

Postawienie większego garażu czy wiaty wiąże się już niestety z "drogą przez mekę", taką jak przy budowie całorocznego domu. Pozostają więc poszukiwania niedużego i niedrogiego siedliska k/Warszawy ze stodołą, garażem, magazynem lub kurnikiem w którym można by jednocześnie zgromadzić wszystkie autka…

I to właśnie jest tematem "Listu gończego nr 3"!

WYŚLIJ DONOS
     
Mercedes 115 Rajdy, zloty...